دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

سخنی در رابطه با مهاجرت به نیوزیلند

سلام

حدود یک ماهی میشود که من در این وبلاگ فرصتی پیدا کرده‌ام که از مطالبی بنویسم که برای علاقمندان به مهاجرت مفید باشد. سعی‌ کردم که یافته هایم را در زمینه‌های مهاجرت و ادامه تحصیل در اختیار هموطنانم قرار دهم. تجربه هایی که خیلی‌ وقت‌ها شیرین نبوده اند و هزینهٔ زیادی بابت آنها پرداخت شده است. در این مدت به نظرم چیزی که علاقهٔ خیلی‌ از خوانندگان را به خود جلب کرده است، بحث مهاجرت به نیو زیلند است. مهاجرتی که منابع فارسی بسیار اندکی‌ در مقایسه با سایر مهاجرت‌ها موجود است. میتوانید برای امتحان هم که شده در گوگل سرچ بزنید "مهاجرت به نیو زیلند" و ببینید که چه وبگاههایی به شما معرفی‌ میشود و نهایتا هم چیزی آنچنان دستگیرتان نمی‌شود. حتی یکی‌ از خوانندگان پرسیده بود که آیا نیو زیلند هنوز هم مهاجر می‌گیرد؟! و یا حتا در صحت و سقم اطلاعات ارائه شده مشکوک بودند! من قرار نبود که در این وبلاگ فقط راجع به نیو زیلند مطلب بنویسم، ولی‌ اینقدر استقبال از این موضوع دیدم که فکر می‌کنم عنوان این وبلاگ را کلا عوض کنم و بگذارم "مهاجرت به نیو زیلند"!   

به هر حال ما توفیقی پیدا کرده بودیم که کم تر از دو سال در خدمت آفیسر‌های محترم! سرزمین کیوی‌ها باشیم و مطالبی که اینجا نوشته می شود و نیز خواهد شد؛ حاصل مطالعات و تجربیات ما در این مدت است. در هر مطلبی که نوشته میشود لینکی‌ هم به سازمان مهاجرت نیو زیلند داده میشود تا دوستانی که نیاز به مطالعه بیشتری دارند؛ برای اطلاعات بیشتر به آنجا رجوع کنند.  

 مشکل اصلی‌ که خیلی‌ از علاقمندان به مهاجرت به نیو زیلند پیش رو دارند پیچدگی وبسایت این سازمان و پیچیدگی‌ مدارک لازم برای مهاجرت است. من در این وبلاگ کار خاصی‌ انجام نمیدهم! تنها کاری که در رابطه با مهاجرت به این سرزمین انجام میدهم این است که دانسته‌هایم را بعلاوهٔ مطالب ارائه شده در مراجع رسمی‌ مهاجرت به نیو زیلند دسته بندی می‌کنم و اطلاعات را به صورتی‌ که قابل استفاده برای عموم باشد ارائه می‌کنم. امیدوارم که برای همه قابل استفاده باشد.

نظرات 10 + ارسال نظر
نادر 1389/03/27 ساعت 22:46

سلام
پیشاپیش از نوشتن مطالب مفصلتر شما در باره نیوزلند تشکر ممیکنم.
در شمن فکر میکنم برای اینکه سریعتر اینکار انجام بشه نیاز به job offer باشه که اگر ممکنه در این مورد بگویید

سلام نادر جان
ممنون از لطفت. پستهای مفصلتری مطمئنا مورد نیاز است که مسئله مهاجرت به نیوزیلند بازتر بشه که حتما این کار در برنامه های من هست.

مطمئنا همین طوریه که میگی. بهترین راه مهاجرت حتی بدون اقدام برای مهاجرت رسمی از طریق سازمان مهاجرت، گرفتن پیشنهاد کاری است که پروسه مهاجرت یا ویزای کاری رو به کوتاه ترین زمان ممکن می رسونه. منتهی همون طور که میدونید علاوه بر اینکه الان اوضاع احوال کاری به هیچ وجه خوب نیست، اینکه شما بتونید پیشنهاد کاری رو منحصرا و با اتکا به دانش و توانائی‌های کاری خودتون بگیرید آسون نیست. در واقع گرفتن پیشنهاد کاری اگه بحث شانس رو کنار بذاریم، یه موضوع جداگونه است که بحث مفصلتری رو می طلبه. سایت‌های کاری زیادی در نیو زیلند هست که میتونید از طریق اونها برای کار اقدام کنید.

آغاز 1389/03/28 ساعت 23:23 http://kanada88.persianblog.ir

موفق باشید

ممنون که سرزدید. شما هم همینطور.

مرسا 1389/03/29 ساعت 17:09

سلام.ممنون از وبلاگ خوبتون. میخواستم ازتون بخوام که در رابطه با وضعیت کار در نیوزلند و پروسه های لازم برای تطبیق مدرک و اجازه کار توضیحاتی بدین.ممنون میشم اگر بتونین اطلاعی در رابطه با فیزیوتراپی بدین

سلام مرسای عزیز
این آدرس وبسایت و سایر مشخصاتیه که فیزویتراپ‌ها باید اونجا رجیستر بشن.

The Physiotherapy Board of New Zealand
PO Box 10 734, Wellington
Telephone: 64 4 471 2610
Facsimile: 64 4 471 2613
Website: http://www.physioboard.org.nz/
Email for registration enquiries: registration@physioboard.org.nz

این لینک (http://www.physioboard.org.nz/index.php?Registration-Overseas-QualifiedPhysiotherapists) هم مشخصا شما رو به اطلاتی که لازم دارین مثل مقدار پولی‌ که برای رجیسر و فرم‌های مورد نیاز راهنماییتون میکنه. امیدوارم که مورد استفاده باشه. در صورت نیاز به اطلاعات اضافه تر می‌تونین ای‌میل بزنین و ازشون بپرسین. موفق باشین.

سلام باز .. اتفاقا به نظرم پروسه خیلی راحت تری داره .. چون همه مدارک رو یهو می فرستی و می شینی با ویزات بیاد .. دیگه حالا منتظر فایل نامبر و مدیکال و .. اینها نداره .. خلاصه باز از ما گفتن دیگه ... پاشید بیاید . البته اوضاع کار اصلا تعریفی نداره

سلام. ممنون سپیده عزیز. ما که فردا بلیط میگیریم میایم نیوزیلند. بقیه رو نمیدونیم! کار هم که خدا روزی رسونه! هر آن کس که دندان دهد ....!

سلام می خوام بدونم رشته حسابداری جز رشته هایی که می شه برای نیوزلند اقدام کرد نیست؟ دیگه اینکه همزمان می شه برای هر ۲ جا کانادا و نیوزلند اقدام کرد ؟امتیاز کاردانی همسر ۲۰ امتیازه ؟راستی با فوق دیپلم گرافیک هم می شه اقدام کرد؟

سلام
۱- رشته حسابداری محسوب میشه به شرح زیر:
External Auditor: Bachelor Degree
(Level 7) qualification majoring in
accountancy and membership or
provisional membership with the
New Zealand Institute of Chartered
Accountants (NZICA). Internal Auditor:
Certified Internal Auditor.

۲- هیچ مشکلی برای اقدام برای دو کشور مختلف نداره.

۳- امتیاز تحصیل همسر ۲۰ امتیازه اگر مدرک همسر Assess بشه و همسر هم مدرک زبان داشته باشه.

4- با فوق دیپلم گرافیک میشه اقدام کرد، اگر امنیازاتتون به حد نصاب برسه. اینجا فرفش با کانادا اینه که شما با هر رشته ای می تونین اقدام کنین منتهی اگه رشتتون جزو رشته های مورد نیاز باشه، امتیازتون بالاتر میره که لیسانس گرافیک با کد (Multimedia Designer
(Film Animator)
(232413)) جزو رشته های مورد نیازه نه فوق دیپلم.

موفق باشین.

در مورد مطلبی که در مورد تحصیلات رایگان در سوئد نوشتید می خوام بدونم چه شرایطی داره و چطور می شه اقدام کرد و آیا هیچ مبلغی نباید پرداخت کنیم ؟مرسیکه جواب میدید.

ببخشید اینقدر سوال میکنم راستش من لیسانس دارم ولی آیلتس نمره ۵/۵ دارم می خوام بدونم می شه با این شرایط برای تحصیل درسوئد اقدام کرد ؟و اگه برای ارشد نمی شه می شه برای گرفتن لیسانس اقدام کرد ؟ دیگه اینکه همسرم هم می شه با من همراه بشه یا فقط برای کسی که قراره ادامه تحصیل بده ویزا صادر می کنن؟

سلام
۱- من شرایط رو نوشتم. شرط زبان مهمترینه. توی قسمت دوم هم راجع به چگونگی اقدام و اینکه تمام کارها از طریق همون سایت studera انجام میشه نوشتم. نیازی به مکاتبه با دانشگاهها نیست و هیچ مبلغی هم بابت اقدام لازم نیست. البته این برای ترم بهاره و از سال دیگه شهریه برقرار میشه.

۲- آیلتس باید آکادمیک باشه. توی لینک های زیر شرایط رو برای رشته های لیسانس و فوق ببینید:
https://www.studera.nu/studera/1715.html (فوق لیسانس)
https://www.studera.nu/studera/1641.html ‌‌ (لیسانس)

برای بعضی رشته های فوق وتمام رشته های لیسانس می تونید. توضیح اینکه کورسهای A و B، بر اساس کیفیت دانشگاه و رشته ها تعریف شده اند.

برای همسر به عنوان همراه ویزا صادر مبشه. موفق باشین.

[ بدون نام ] 1389/03/31 ساعت 12:19

سلام ممنون از سایت خوبتون.من سوال دو تا سوال داشتم .یکی اینکه اوضاع کار برای رشته الکترنیک به چه صورت هست و سوال دوم اینکه امتیاز من با جداول امتیاز بندی شما بیشتر از خود سایت مهاجرت میشه هر چی دقت کردم متوجه نشدم کجای کار فرق می کنه.ممنون .

سلام
لطف دارین.
۱- من راجع به بازار کار اطلاعی ندارم. تا اونجایی که من اطلاع دارم الان هیچ جای دنیا بازار کار خوب نیست. ولی برای اطلاع به سایت های کاریابی نیوزیلند سر بزنین و وضعیت رو چک کنین. لینک زیر سایتهای کاریابی رو در نیوزیلند بهتون معرفی می کنه:
http://www2.careers.govt.nz/job_vacancy_links.html

۲- من جدول رو با Quick Check مقایسه کردم، تفاوتی ندیدم.فایل اصلی جدول امتیازبندی رو برای مقایسه پایین متن گذاشتم. یک بار دیگه چک کنید.

حمید 1389/05/20 ساعت 12:11

با سلام محضر دوستان و تشکر از شما در مورد تهیه اینهمه مطالب مفید: دو تا سوال داشتم
1- برای مهاجرت استرالیا بهتره یا نیوزیلند
2- برای گرفتن پیشنهاد کار جهت اخذ ویزای کار ، به کدام لینک باید مراجعه نمود.

خیلی ممنونم
اگه مقدور هست با ایمیل هم اطلاع رسانی فرمایید.
hamid2005us@gmail.com

داوود زرنویس 1390/03/06 ساعت 02:50

شما هیچ اطلاع دارید که طبق قوانین نیوزلند مادامی که به عنوان وکیل مهاجرتی رجیستر نشدید حق دادن اطلاعات و مشاوره به دیگران ندارید؟ دنیا را چه دیدی شاید یکی از خوانندگان وبلاگ برود و شکایتتان را بکنند!

این قانون وب سایت خودشونه برای اطلاع:

Information obtained from this website may be freely used, reproduced or quoted unless otherwise specified. In all cases Immigration New Zealand must be acknowledged as the source.

..

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.